23-03-2016 - GIRO A MONVISO - 2 on dia
25-03-2016 - GIRO A MONVISO - 4 rt dia
24-03-2016

Rifugi Locanda Regina a Pian Melze(1.714m) – Refugi Alevè a Castello (1.600m)
Desnivells: +1050m -1.165m
Passes: 20.643

A les 8h ja estem preparats. Comencem a pujar per pistes per l’altre banda de la vall que havíem baixat el dia anterior. Divisem el refugi per on vam passar el dia anterior, Pian del Re i podem veure també el Vivac Falchi Villata a 2.680m penjant entre els dos cims del Monviso, amb un lluent vermell metàl•lic. Hem anat seguint unes traces però ja desapareixen i hem d’obrir traça.
Continuem pujant fins al collet i ja trobem una zona de pendent suau, on anem pujant i baixant amb pells. Ens creuem amb dos esquiadors, els únis que trobem a tota la travessa. Arribem a divisar el refugi Quentino Sella, a 2.640m. que també està tancat. Vista impressionant de les muntanyes amb el refugi al fons dominant per sobre el llac tot gelat i amb neu. Intentem no baixar molt la cota fins al llac i planejem una bona estona. Ara comença a pujar suau.
Parem per posar cera a les pells, a alguns se’ls ha fet uns bons pams de neu.
Al fons tenim el que sembla serà el Passo di S. Chiaffredo, però només és el Passo Gallarino. Aquestes muntanyes se’ns fan enormes. Es com si tinguéssim un doble horitzó, darrera de les muntanyes nevades, més i més muntanyes. Hem de girar una mica a la dreta i veim El Passo di S. Chiaffredo. Resulta un pas complicat, amb neu molt humida i empinat. Per fi arribem al Passo di San Chiaffredo. Havíem pujat amb molt bon ritme, però aquests dos passos ens han fet endarrerir. Treiem pells i ens disposem a baixar. Baixada inicial molt suau travessant uns llacs on hem de remar. Per fi tenim baixada bona i disfrutem al nostre estil. Baixem fent un mix entre el track i el mapa, fins que arribem al bosc. Una mica impenetrable i amb precipicis, buscant desesperadament un pla o un camí. Els cossos ja comencen a patir cansament. Trobem indicacions per arribar al Refugi Bagnour a 2025m, però la nostra intenció és arribar a Alevè. Trobem la indicació a Vallanta i amb un camí ben marcat. Descendim amb la nostra honorable cunya i molt aviat ens hem de treure els esquis.
Fa estona que ens hem quedat sense aigua i trobem el Refugi privat Grongios Martre per demanar aigua. Surt una dona que ens indica que el Refugi Alevè està a 10 minuts esquiant. Ja amb més força i amb els esquis a l’esquena, doncs no hi ha neu pel camí, descendim fins al Refugi Alevè. Arribem a les 19h just per sopar.